fredag 22 december 2017

Fredagsfys med snorig näsa

Gårdagens lilla feber sov jag tydligen bort, för i morse vaknade jag med snorig näsa men ändå piggare.

Några timmar på jobbet innan det var dags att ta julledigt och så hem. Jag velade lite fram och tillbaka, fundera på om jag skulle avstå jogging i dag eller om jag skulle ta en liten, lugn runda för att fira att det är måndag och julledig.

Givetvis valde jag joggingrundan. Vädret var perfekt så det var liksom ingen uppoffring att snöra p sig skorna och dra i väg. Tvärtom.

Jag trippade i väg lite försiktigt, höll medvetet igen farten och bara njöt. Benen kändes helt okej och förkylningen ställde heller inte till nåt. Inte ens mördarbacken var nån riktig utmaning, troligen delvis pga den låga farten. Jag hade tänkt ta den lilla tvåan, men tog ändå en liten omväg så väl hemma klockade jag in på 2,4 km. Inget marathon direkt, men ändå en liten fredagsfys.

När man tittar på den hastighet jag höll så inser man ju att jag är en god representant för Team Snigel, men det är helt okej. Jag är en stolt Snigel. Hellre långsamt än inte alls, tänker jag.

Och säga vad man vill, men jag är en ruggigt jämn Snigel.



13,6 km - 2,4 km = 11,2 km kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...