söndag 1 oktober 2017

Inte nån rekordmånad

September blev ingen bra månad, vad gäller antalet kilometer. Däremot var det nog mitt livs snabbaste joggingmånad, och det är väl bra, tänker jag.

Jag persade rätt rejält och tyckte nog att formkurvan pekade rakt upp - i alla fall i några dagar där i slutet av månaden. Sen planade den ut, och i dag störtdök den.

Eller vänta lite nu... när jag tittar på tiden sr jag ändå att jag hållit en helt okej hastighet. I dag snittade jag på 7 min/km och för ca 1,5 månad sen var det liksom en riktigt bra hastighet. För några veckor sen var det ungefär vad jag höll men i dag tyckte jag det var dåligt. Tänk så man kan ändra sig.

Däremot var det galet tungt i dag. Benen hade noll tryck och det var så där att jag knappt återhämtade mig ens i nedförsbackarna. Jag får skylla på att jag slarvat med maten i helgen och att jag jobbat en hel del i trädgården innan jag drog i väg.

Nu hoppas jag att jag kan komma i gång ordentligt med joggandet så att oktober blir en bättre månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...