onsdag 27 september 2017

Ja men eller hur...

Mina planer på en liten runstreak denna vecka sket sig liksom direkt. Med en huvudvärk av gigantiska mått i måndags var det bara att överleva dagen på jobbet och sen hem och krascha i soffan.

I går drog jag i väg till Motorp för en lugn runda i det underbara vädret. Benen kändes okej och jag gick ut lite väl hårt. Jag försökte sakta ner efter dryga 2 kilometer men tydligen trummade jag ändå på rätt bra och väl i nål insåg jag att jag persat på Motorp. Mitt livs andra femma under 34 min, dessutom. Den första var under Broloppet, så den räknas inte riktigt då jag ju hade draghjälp där.

Ett litet problem med det här är att jag blir lite för fixerad vid tiden. Även om jag tänker mig en soft runda så höjer jag tempot och hoppas på en bra tid. Jag måste komma ifrån det, för jag vill ju njuta av mina rundor.

Kanske körde jag ändå för hårt i går för i morse kände jag av höften/ljumsken så jag valde att ta en vilodag i dag också. Åkte på Ikea och köpte en hallspegel istället.

Mitt mål är att träna varannan dag, tisdag, torsdag, fredag och söndag. Vi får väl se hur det blir, men det är målet i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...