söndag 24 september 2017

Aj aj aj...

En förkylning och en latmask har gjort att jag, den senaste veckan, bara joggat en gång. I torsdags kände jag att jag nästan var tvungen att ta enrunda, så jag snörade på mig skorna och drog i väg på en fyra. Och vilken fyra sen! Nytt PB, en helt galen fart runt hela spåret.


I helgen har jag varit i Göteborg på Choklad-, lakrits- och delikatessmässa så jag har haft ett uppehåll i mitt godisuppehåll. Jag har ätit fin choklad, god lakrits och lite annat gott. Helt okej, men det känns också rätt skönt att gå tillbaka till godisfritt i morgon.

Jag skulle dessutom behöva jogga ihop en del kilometer innan september är slut, så jag hoppas kunna fixa några kilometer varje dag denna vecka. Nu är förkylningen borta, så nu har jag liksom inget att skylla på, tänker jag.

Minst 4 km per dag i 6 dagar genererar ju minst 24 km, vilket skulle putsa siffrorna för september. Putsa, men inte rädda helt. Jag ligger klart efter budget denna månad.

Nu får det bli skärpning, med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...