söndag 6 augusti 2017

En rätt lat vecka

Sommarens sista semestervecka har varit väldigt lat. Jag joggade 6 km i måndags, i tisdags var jag på GeKås och onsdagen tillbringade jag mest i soffan. Torsdagen ägnade vi åt att resa upp en stenmur, så det går väl att klassa som motion även om det inte innebar några kilometer. Fredagen var väl mest också lat, liksom lördag, måste jag erkänna. Veckans stegmängd är pinsamt låg, under 50 000 steg är inte godkänt, så det måste bli bättring på det.

Sammanlagd jogging denna vecka är 10 km. Tio, vad fasen är det, liksom. De 6 km jag svettades ihop i måndags kändes riktigt bra, så varför jag inte joggat mer i veckan kan jag inte förklara. Det bara inte blev av, liksom.... Att ta en runda i dag var, i princip, obligatoriskt. Det var liksom inte läge att dra ut på det längre, men oj så opepp och tung jag kände mig. Jag snörade på mig skorna och drog i väg, helt inställd på att ta ett varv i spåret, helt utan krav.

Jag joggade dit och en bit in i spåret. Sedan gick jag en liten bit, joggade igen och gick en liten bit och sen joggade jag hela vägen hem - även uppför mördarbacken som jag egentligen inte orkar jogga uppför. Och inte nog med det. Jag höll en riktigt bra fart.



Nu är kylskåpet fullt av färdiga matlådor, så att det räcker både till lunch och middag fram till på fredag. Då slipper jag komma hem från jobbet, trött och hungrig, och ställa mig vid spisen.

I morgon börjar jag jobba. Då ska jag köra 30 dagar med ordning och reda. Då är det slut med godis och andra sötsaker. Det är slut med skräpmat och dålig planering. Minst tre svettiga pass i veckan ska jag klämma in, och de övriga dagarna ska jag minst ta en promenad.

Och det ska faktiskt bli skönt. Ledighet i all ära, men rutiner..... Ja tack!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...