onsdag 19 juli 2017

10 dagar kvar.. och så 31

Om 10 dagar är det dags för nån slags genrep inför UV45. Då ska jag vara med på Skövde 6h. Ett sextimmarslopp där man springer runt, runt, runt på en 400 meters bana. Det låter värre än vad det är, det är faktiskt inte alls så tråkigt. Tvärtom!

Mitt mål är att få ett rejält träningspass, att få 6 timmar i benen, men visst drömmer jag om att fixa 40 km... eller en mara.... eller till och med 45 km...

Jag är inte alls så vältränad som jag hade hoppats på. Jag vet inte, men det tycks vara omöjligt för mig att bli riktigt vältränad. Jag är egentligen inte orolig över UV45, sträckan fixar jag om inget händer, men det är tydligen inte så lätt att stärka pannbenet och höja nivån liksom.

En bra dag fixar jag att jogga 8-10 km, men dan efter kan jag vika ner mig efter en kilometer eller två.

Kanske är det så, att alla inte är skapta för att bli långdistanslöpare. Kanske ska jag vara nöjd med att jag orkar gå i timmar, istället. Eller så ska jag strukturera upp min träning lite. Skaffa ett träningsprogram - och följa det slaviskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...