söndag 25 juni 2017

En inte fullt så jämnsnabb nia #76

I dag var det ett lite längre pass planerat, och vem är jag att ändra en plan. Häftiga regnskurar ko och gick, vilket gjorde att jag inte ville åka till Motorp. Risken fanns att jag skulle bli alldeles väldigt ensam där, vilket inte känns okej, alltså valde jag att nöta några varv här hemma i spåret.

Vårt spår är inte kul. Jag vet inte varför jag tycker det är så tråkigt, men det är nåt med det som bara känns .... blä liksom.

Nu hade jag ju upplösningen på en bra ljudbok så jag snörade på mig skorna och joggade i väg med målsättningen att köra tre varv. Fötterna kändes rätt pigga, inte turbo men helt okej. Jag höll god fart, men gick emellanåt vid de passager som jag tycker är för jäkla tunga. Tre varv senare joggade jag hemåt, nöjd med min insats och väldigt kaffesugen.

Väl hemma synkade jag klockan och insåg att jag hållit en ovanligt ojämn hastighet. Jag, som brukar ha en fartkurva i stil med ett rakt streck hade i dag rena ekg-kurvan.

Denna vecka har jag joggat ihop 44,2 km, vilket innebär att jag har fått ihop 136,2 km i juni och 643,9 km under 2017.

Nu har jag ju officiellt semester så nu får jag också se till att komma i gång med min sommarträning. I morgon ska jag besöka mitt nya jobb, så då nöjer jag mig med ett besök på gymmet. Löpband och styrka får bli morgondagens träning. Tisdag och onsdag ska det bli dubbla pass men sen blir det annat... Då ska jag nämligen vara funktionär på Fotrallyt så då får jag se till att spränga in mina små joggingrundor i det späckade schemat. Det är nu jag uppskattar att jag ligger före i planeringen, för i helgen lär det bli mestadels nödrundor (såna där korta, tvåkilometare).

Så:
måndag - löpband + styrka
tisdag - gymmet + Motorp, minst 8 km
onsdag - gymmet + Motorp, minst 6 km
torsdag - Motorp, minst 8 km
fredag - fotrallyt, minst 2 km
lördag - fotrallyt, minst 2 km
söndag - fotrallyt, minst 2 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...