tisdag 16 maj 2017

Jäklar, vilken dag!

I dag har jag jobbat hemifrån. Eftersom jag hade en hel massa att göra satte jag i gång redan vid 7.30. Vid 9 tog jag frukost, sittande vid datorn, och strax efter 12 insåg jag att jag var hungrig. Då värmde jag mat  och åt vid datorn.

En timme senare kände jag att jag måste röra på mig. Hjärnan började bli mosig och kroppen stel. Ingen bra kombo. Alltså bytte jag om och drog upp till Motorp för en liten runda.

Jag kände direkt att det var precis vad kroppen behövde. Redan från början kändes det lätt, redan innan jag ens blivit varm. Jag lät benen gå och bara njöt av en runda som kändes så där riktigt bra. Efter ett par kilometer tystnade ljudboken.

Jag blir så irriterad, varför stänger den av ljudboken så där oombett och oprovocerat, mitt under en runda?

Jag gillar inte att bara höra mitt eget flås, men jag kände att jag inte heller ville tappa rytmen var femhundrade meter, eller så, så jag fipplade ur hörlurarna och bytte från Storytel till Spotify - utan att sluta jogga. Jag sänkte farten, men fortsatte jogga. Så fort musiken startat höjde jag farten igen och lät benen gå.

När jag passerat den del av rundan som jag tycker är jobbigast, utan att känna av det märkbart, höjde jag farten ytterligare och jag avslutade rundan i en, för mig, turbofart.

Pusta ut, dricka lite vatten, åka hem och byta tröja - sen var jag redo att jobba ett drygt en timme till.

Planen var att åka till Kvarntorp och köra några varv i Trappan när maken kom hem, så det var liksom bara att ladda om.

Trappan är en 427 steg hög trätrappa som definitivt suger musten ur benen, i alla fall på mig. Väl uppe är det rätt fin utsikt, men då är man så trött att man inte riktigt orkar njuta av det. Tre varv fixade jag, sammanlagt 3,3 km, men det borde vara värt minst det dubbla med tanke på den jäkla trappan.

Sammanlagt 8,3 km i dag, alltså, det är jag riktigt nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...