måndag 17 april 2017

Tvåtredjedelsrapport, ungefär....

Inte klokt vad tiden går. Mitt kära påsklov, som för en dryg vecka sen kändes så långt, är redan slut. Tror bestämt att nån har knyckt några lediga dagar av mig.

Tanken var att jag skulle ta ett långpass i dag, men vad sjutton det blåste rätt mycket och det var typ två plusgrader. Mitt pannben räckte inte till för de motstånden så jag valde det näst bästa - löpbandet. På ett löpband blir det inget långpass, det har jag nog nämnt förr, men 5 km blev det i alla fall. Bättre än inget, eller hur?

Sammanlagt har jag nu svettats ihop 67,5 km under april månad. Eftersom planen är 80 km känns det som om jag ligger bra till. Även om det inte blivit några riktiga långpass under lovet har jag ändå fått ihop 40,5 km - på sju dagar.

Det innebär att jag nu joggat sju dagar på rad. En söt liten runstreak. Helt oplanerad, dessutom. Nästan så att det är lite synd att inte fortsätta på den, tänker jag. Till 10, i alla fall.... tisdag, onsdag och torsdag. Sen är det fredag, vilket innebär fredagsfys, så då är det ju också fixat. På lördag åker jag bort... då måste jag antingen ta en väldigt tidig runda eller hoppas att det finns gym på hotellet... och det kan bli svårt att hinna med det. Attans. Vi ska åka 8.45 på morgonen. Då bör jag stå i skorna senast kl 7 för att hinna jogga, duscha, äta frukost och hinna i väg. Hm, det kan gå. Om jag lägger mig i tid. På söndag hinner jag med en runda hemma, det blir i så fall nummer 13.

Vem vet, kanske kan det funka. Men - min ståndpunkt kvarstår. Jag motionerar för att må bra, alltså ska motion inte vara stressframkallande. Då hoppar jag hellre över ett pass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...