tisdag 18 april 2017

Runstreak #8

Jo då, jag kom ut i dag också. Det var inte helt lätt, efter en lång dag på jobbet är det skönt att sjunka ner i soffan men jag vet ju att det är så himla skönt efteråt.

För att inte riskera att fastna i soffan skyndade jag mig att byta om efter jobbet och så drog jag i väg. En bra bok i öronen gjorde det lite lättare och vädret var helt okej. Jag lovade mig själv att ta en rätt kort runda, på dryga 4 km. Det kändes lagom, både tidsmässigt och energimässigt.

Även om det skulle räcka med 2 km för att bli godkänt så känns det lite väl futtigt att nöja sig med 2 km en solig eftermiddag. Det kan man ta till när det är skitväder eller om man tar en morgonrunda.

Rundan var helt okej. Benen och flåset samarbetade och även om det var lite tungt i uppförsbackarna så fixade jag hela rundan utom ett par lyktstolpar i sista mördarbacken.

Jag tyckte jag tog det rätt lugnt men tiden var ändå helt okej. Jag snittade på 8,3 vilket jag är nöjd med, särskilt som jag inte tyckte att jag körde skiten ur mig. Nu är jag medveten om att 8,3 inte är en hastighet som ger fortkörningsböter, direkt, men det är en hastighet klart värdig en medlem i Team Snigel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...