lördag 15 april 2017

Påsk-fys före påsk-mys

Gårdagens snö låg ju kvar när jag vaknade i morse, och dessutom var det en del minusgrader. Så väldans onödigt! Jag vet att det inte är någon idé att klaga på vädret, men kul är det faktiskt inte.

Varken min bättre hälft eller jag gillar att vara utomhus när det kallt så tanken på ett besök på gymmet slog mig. Fast med en strålande sol kändes det liksom dumt att träna inomhus. Men snö och kyla... Usch! 


Trots detta bestämde vi oss för en runda utomhus, en lite längre, milspåret i Karlslund. 

När vi kom dit insåg vi att det var en massa snö i spåret och där det inte var snö så var det lera och slask. Vi satte snabbt ner kraven och nöjde oss med att snigel-jogga och gå. Det var halt och blött så fötterna levde liksom ett eget liv. Vi ville inte trilla, inte ens halka till och sträcka oss, så vi tog det lugnt. Spela roll, liksom. Vi bestämde oss för att njuta av solen istället för att reta oss på blöta fötter och snöslask. 

Skorna blev snabbt dyngsura, det var liksom inte ens nån idé att försöka runda alla vattenpölar och all lervälling. Det var bara att nöta på. Att det kommer att ta en vecka, eller två, innan de torkar får man leva med. Jag har ju fler skor. 

Det gick inte fort (tänk långsam snigel ) och det var inte snyggt (tänk skitnödig snubbe i högklackade skor) men jag gjorde det. 

10.5 km i strålande solsken och med trevligt sällskap.

Sämre kan man ha det. Och nu kan jag - med gott samvete - njuta av lite mer påskgodis. :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...