onsdag 19 april 2017

Jorå, jag fortsätter

#9
Efter en lång dag på jobbet, jag kom inte i väg därifrån förrän vid 17.30, så var jag väl inte supertaggad att byta om och ta en runda. Hade det inte varit för min lilla runstreak hade jag nog hoppat det, det erkänner jag. Nu bytte jag om och lovade mig själva att den där ynkliga tvåkilometarn skulle räcka.

Jag började lite försiktigt, och allt kändes bra. I stället för att bryta av och ta korta vägen hem valde jag en annan väg så att jag kom en liten extra runda, via motionsspåret.

Jag hade inga krav på hastighet utan tog det rätt lugnt tyckte jag. Jag sniglade på ända fram till den där eländiga mördarbacken, där fick jag ge mig en bit upp. Jag hade kanske kunnat plåga mig upp men det var liksom inte värt det. Jag valde att gå ca 100 meter, sen joggade jag hem. Svettig, nöjd och lagom trött.

Väl hemma synkade jag klockan och insåg att mitt snigel-tempo inte alls varit så snigligt, jag snittade på 8,4 km/h, vilket definitivt är i mitt övre spann.

Jag vet inte om det bara är dagsformen eller om det faktiskt spelar in att jag har hoppat sötsaker/skräpmat/alkohol i några dagar.... Oavsett vilket har jag nu haft 2 pass på rad som känts riktigt okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...