fredag 14 april 2017

Jag vill lämna in en protest!

Alltså, snö - hur kul är det? Snö är kasst redan i december, i april är det fullständigt värdelöst. Ta bort skiten, säger jag, ta bort!

I  morse tittade jag ut och såg, till min besvikelse, att den utlovade snön faktiskt hade kommit. Och fortsatte komma. Jag, som hade tänkt mig en längre runda i dag, ändrade mig snabbt. Jag bara vägrar vara utomhus i snöväder, om det går att undvika.

Alltså fick det bli gymmet i stället, och på gymmet gör jag inga långpass. På löpbandet är det en utmaning bara att stå ut, på nåt sätt, så jag körde 5 snabba kilometer istället. Benen kändes helt okej och flåset var på min sida, så jag kände mig ändå nöjd när jag var klar.

Resten av dagen tänker jag tillbringa i soffan med Netflix och påskgodiset, ungefär. Jag ska sitta här och sura över snön som nu ligger över såväl matjorden som vi skulle kratta ut till ny gräsmatta, som högen med brädor som ska bli en liten altan.

Men i morgon, då siktar jag på ett längre pass - igen. 🏃🏃🏃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...