onsdag 12 april 2017

Det där med löpband...

I dag tog jag ett pass på gymmet. Kan ju vara smart, när jag nu ändå betalar för det, tänker jag.

Upp på löpbandet. Kändes inte bra. Tunga ben och den där sträckningen i ryggen som jag lyckades dra på mig i går, när jag lyfte last-pallar, gjorde att allt kändes jobbigt och trååååkigt.

Jag tänkte mig 4 km - styrka -  3 km  - styrka -  3 km.

Jag körde först 5 km gågging, sedan ca 10 min styrka. Upp på bandet igen, denna gång 3 km. Näe, det flöt inte alls. Tungt och stuttigt, liksom. Ingen flyt, stumma ben, lite små känningar i ena knäet. Inte ont, men det kändes. Det blir ju så statiskt och monotont på ett löpband. Dessutom blev jag hungrig.

Bara att inse att alla pass inte är guld-pass. Jag nöjde mig med 8 km plus lite styrka, åkte hem, tog en dusch och gottade sen i mig en sallad, så god att den borde beläggas med nån slags lyx-skatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gott nytt år då :-)

Gårdagens Sylvesterlopp gick betydligt bättre än jag vågat hoppas på, med tanke på en rätt kass träningshöst som sedan toppades av en förkyl...